Ha van Facebook-oldalad, valószínűleg te is találkoztál ezzel: rendszeresen posztolsz, de az elérés gyenge, a visszajelzések minimálisak – és nem jönnek belőle új ügyfelek.
Pedig mindenhol azt hallani, hogy a közösségi média „aranybánya”, és „ott kell lenni”. Akkor mégis miért nem működik?
A válasz egyszerű: a Facebook algoritmusa már rég nem úgy működik, mint régen. A posztolás önmagában ma már nem elég – sőt, sokszor láthatatlan marad.
Ebben a cikkben megmutatom:
miért nem hoz eredményt a posztolás,
hogyan működik valójában a Facebook oldalak rendszere,
és mit tehetsz helyette, ha valóban ügyfeleket szeretnél.
Az organikus elérés drámaian csökkent
A Facebook-oldaladra követők száma már rég nem egyenlő azzal, hányan látják is a posztjaidat. A valóság sokkal kiábrándítóbb:
a bejegyzéseid csupán a követőid 2–6%-ához jutnak el organikusan.
Ennek oka az algoritmus, ami elsődlegesen a tartalom minőségét, az interakciók számát, és a fizetett promóciót veszi figyelembe.
Ha nincs aktivitás, nincs reakció – akkor a posztot szinte senki nem látja.
Ez nem azt jelenti, hogy rosszul posztolsz.
Egyszerűen arról van szó, hogy a Facebook nem mutatja meg az oldalad tartalmait, ha nem fizetsz érte – vagy ha nem tudsz közösséget építeni köré.
A posztolás önmagában nem stratégia
Sokan úgy érzik, „jelen vannak” az online térben, mert hetente posztolnak.
De a valóság az, hogy egy poszt önmagában nem marketing – ha nincs mögötte cél, irány vagy rendszer, akkor nem történik vele semmi.
Kérdések, amit sokan nem tesznek fel:
Mi a célom ezzel a poszttal?
Kit szeretnék elérni vele?
Mi legyen a következő lépése az olvasónak?
Ha ezekre nincs válasz, akkor a poszt csak lebeg a semmiben – tartalom a sok ezer másik között, aminek nincs hatása.
A Facebook hirdetés nélkül ma már nem működik
A Facebook ma már nem csak egy közösségi platform – üzleti modellje az, hogy a vállalkozások fizetnek a láthatóságért.
Aki hirdet, megjelenik. Aki nem – háttérbe szorul.
Ezért van az, hogy:
ha csak posztolsz, alig látják,
ha hirdetsz (még kis összeggel is), máris sokkal több embert érsz el.
A posztolás nem kiválthatja a hirdetést – hanem csak kiegészítheti azt.
A legjobban teljesítő oldalak nem csak posztolnak: stratégiát építenek köré, hirdetéssel támogatják, és remarketinggel visszacsábítják az érdeklődőket.
Mit tegyél posztolás helyett – vagy mellette?
Indíts célzott hirdetést – már kis költségvetéssel is
Napi 1.000–2.000 Ft-tal már elérhetsz több ezer embert, ha jól célzol.
Legyen kampányod, ne csak posztod
Tervezd meg, hogy mit szeretnél elérni.
Például:
hét – edukálás egy problémáról
hét – ajánlat bemutatása
hét – visszacsábítás, ajánlat újrapozícionálása
Gyűjts adatokat, építs listát
Egy poszt elvész – egy feliratkozó ott marad.
Adj valami értékeset cserébe: e-book, kupon, útmutató, ajándék – és építs saját közönséget.
Használj remarketinget
A Facebook egyik legerősebb eszköze a remarketing: újra elérheted azokat, akik már jártak az oldaladon, vagy kapcsolatba léptek veled.
Ők a legolcsóbban konvertáló közönség – és nem látják a posztokat, ha nem célzod őket.
Összefoglalva: A posztolás nem halott – csak már nem elég
Ha csak posztolsz, de nincs mögötte stratégia, kampány vagy hirdetés, akkor az olyan, mintha egy plakátot tennél ki egy sötét sikátorba.
Ott van – csak senki nem látja.
A Facebook ma is egy erős marketingeszköz – de csak akkor, ha tudatosan használod.
Szívesen segítek, ha nem tudod, merre indulj
Átnézem az oldalad, segítek megfogalmazni a céljaidat, és összeállítunk egy olyan Facebook jelenlétet, ami nemcsak tartalmas – hanem eredményes is.