Miért nem hoz eredményt a Facebook posztolás – és mit csinálj helyette, ha valóban ügyfeleket szeretnél?

Ha van Facebook-oldalad, valószínűleg te is találkoztál ezzel: rendszeresen posztolsz, de az elérés gyenge, a visszajelzések minimálisak – és nem jönnek belőle új ügyfelek.

Pedig mindenhol azt hallani, hogy a közösségi média „aranybánya”, és „ott kell lenni”. Akkor mégis miért nem működik?

A válasz egyszerű: a Facebook algoritmusa már rég nem úgy működik, mint régen. A posztolás önmagában ma már nem elég – sőt, sokszor láthatatlan marad.

Ebben a cikkben megmutatom:

  • miért nem hoz eredményt a posztolás,

  • hogyan működik valójában a Facebook oldalak rendszere,

  • és mit tehetsz helyette, ha valóban ügyfeleket szeretnél.

Az organikus elérés drámaian csökkent

A Facebook-oldaladra követők száma már rég nem egyenlő azzal, hányan látják is a posztjaidat. A valóság sokkal kiábrándítóbb:
a bejegyzéseid csupán a követőid 2–6%-ához jutnak el organikusan.

Ennek oka az algoritmus, ami elsődlegesen a tartalom minőségét, az interakciók számát, és a fizetett promóciót veszi figyelembe.
Ha nincs aktivitás, nincs reakció – akkor a posztot szinte senki nem látja.

Ez nem azt jelenti, hogy rosszul posztolsz.
Egyszerűen arról van szó, hogy a Facebook nem mutatja meg az oldalad tartalmait, ha nem fizetsz érte – vagy ha nem tudsz közösséget építeni köré.

A posztolás önmagában nem stratégia

Sokan úgy érzik, „jelen vannak” az online térben, mert hetente posztolnak.
De a valóság az, hogy egy poszt önmagában nem marketing – ha nincs mögötte cél, irány vagy rendszer, akkor nem történik vele semmi.

Kérdések, amit sokan nem tesznek fel:

  • Mi a célom ezzel a poszttal?

  • Kit szeretnék elérni vele?

  • Mi legyen a következő lépése az olvasónak?

Ha ezekre nincs válasz, akkor a poszt csak lebeg a semmiben – tartalom a sok ezer másik között, aminek nincs hatása.

A Facebook hirdetés nélkül ma már nem működik

A Facebook ma már nem csak egy közösségi platform – üzleti modellje az, hogy a vállalkozások fizetnek a láthatóságért.
Aki hirdet, megjelenik. Aki nem – háttérbe szorul.

Ezért van az, hogy:

  • ha csak posztolsz, alig látják,

  • ha hirdetsz (még kis összeggel is), máris sokkal több embert érsz el.

A posztolás nem kiválthatja a hirdetést – hanem csak kiegészítheti azt.
A legjobban teljesítő oldalak nem csak posztolnak: stratégiát építenek köré, hirdetéssel támogatják, és remarketinggel visszacsábítják az érdeklődőket.

Mit tegyél posztolás helyett – vagy mellette?

Indíts célzott hirdetést – már kis költségvetéssel is

Napi 1.000–2.000 Ft-tal már elérhetsz több ezer embert, ha jól célzol.

Legyen kampányod, ne csak posztod

Tervezd meg, hogy mit szeretnél elérni.
Például:

    1. hét – edukálás egy problémáról

    1. hét – ajánlat bemutatása

    1. hét – visszacsábítás, ajánlat újrapozícionálása

Gyűjts adatokat, építs listát

Egy poszt elvész – egy feliratkozó ott marad.
Adj valami értékeset cserébe: e-book, kupon, útmutató, ajándék – és építs saját közönséget.

Használj remarketinget

A Facebook egyik legerősebb eszköze a remarketing: újra elérheted azokat, akik már jártak az oldaladon, vagy kapcsolatba léptek veled.
Ők a legolcsóbban konvertáló közönség – és nem látják a posztokat, ha nem célzod őket.

Összefoglalva: A posztolás nem halott – csak már nem elég

Ha csak posztolsz, de nincs mögötte stratégia, kampány vagy hirdetés, akkor az olyan, mintha egy plakátot tennél ki egy sötét sikátorba.
Ott van – csak senki nem látja.

A Facebook ma is egy erős marketingeszköz – de csak akkor, ha tudatosan használod.

Szívesen segítek, ha nem tudod, merre indulj

Átnézem az oldalad, segítek megfogalmazni a céljaidat, és összeállítunk egy olyan Facebook jelenlétet, ami nemcsak tartalmas – hanem eredményes is.

Tekintsd meg további bejegyzéseinket is