Miért hagyják el a vásárlók a kosarat? – 6 leggyakoribb webshop hiba

A webshopodban szépek a termékek, működik a hirdetés, jönnek a látogatók – mégis sokan félig vásárolnak, aztán eltűnnek?

Nem vagy egyedül.
Világszinten a kosárelhagyási arány 60–80% között mozog.
A gond az, hogy a legtöbb ilyen eset nem a vásárló szándékán múlik – hanem azon, hogy a webshop valamilyen hibája elriasztja őket a befejezéstől.

Ebben a bejegyzésben megmutatom a 6 leggyakoribb hibát, ami kosárelhagyáshoz vezet – és azt is, hogyan javíthatod őket.

Túl bonyolult vagy hosszú vásárlási folyamat

Minél több akadály áll a vásárló és a fizetés között, annál nagyobb az esély, hogy útközben kilép.

A leggyakoribb visszatartó tényezők:

  • űrlapok, amik túl sok adatot kérnek,

  • több oldalas, lépésenkénti fizetési folyamat,

  • regisztrációs kényszer.

 Megoldás:

  • kínálj „vendégként vásárlás” lehetőséget,

  • csökkentsd a kötelező mezők számát,

  • törekedj az egyoldalas, egyszerű checkout kialakítására.

Rejtett költségek a vásárlás végén

A vásárló végigmegy a folyamaton, majd a végén megjelenik egy váratlan szállítási vagy kezelési díj. Ez bizalomromboló.

Sokan ilyenkor azonnal kilépnek, mert úgy érzik, „belesétáltak egy csapdába”.

Megoldás:

  • jelezd a szállítási költséget már a termékoldalon,

  • tedd elérhetővé az árakat a GYIK vagy szállítási információk között is,

  • ha lehet, kalkulálj előre – vagy adj ingyenes szállítást adott összeg felett.

Nem egyértelmű szállítási és visszaküldési információk

A vásárlók biztonságérzete kiemelten fontos.
Ha nem tudják, hogy mikor, mennyiért és hogyan kapják meg a terméket – vagy mit tehetnek, ha mégsem jó – akkor inkább nem kockáztatnak.

Megoldás:

  • legyen jól látható szállítási és visszaküldési menüpont,

  • fogalmazz egyszerűen, átláthatóan,

  • használj GYIK szekciót, ha sok az ismétlődő kérdés.

Nincs elég bizalom – „valami nem tűnik megbízhatónak”

A vásárlók az első benyomás alapján döntenek: megbízhatnak-e benned vagy sem.
Hiányzó biztonsági tanúsítvány (SSL), furcsa domain, olcsó kinézetű weboldal, elérhetőségek hiánya – mind-mind bizalmi törést okoz.

Megoldás:

  • legyen SSL tanúsítványod (https://),

  • jelenítsd meg a céged nevét, székhelyét, elérhetőségét,

  • használj vásárlói véleményeket, garanciát, logókat a fizetési lehetőségekről.

Az oldal nem működik jól mobilon

A vásárlások többsége ma már mobilról indul.
Ha a kosár vagy a fizetés nem működik jól mobilon, akkor a látogatók lemorzsolódnak – egyszerűen, mert nehézkes a folyamat.

Megoldás:

  • legyen reszponzív (mobilra optimalizált) a teljes weboldal,

  • külön teszteld a mobilos fizetést,

  • figyelj a betűméretre, gombméretekre, ujjbegyes navigációra.

Hiányoznak a bizalomépítő elemek

Az emberek online is úgy döntenek, mint egy boltban: ha más is vett már ott, bátrabban vásárolnak.
Ha nincs semmilyen vélemény, értékelés vagy visszajelzés, az könnyen elbizonytalanít.

Megoldás:

  • jeleníts meg termékértékeléseket,

  • használd a „bizalmi sávot” a fizetési/logisztikai logókkal,

  • adj garanciát vagy visszavásárlási lehetőséget.

Összefoglalás:

A kosárelhagyás nem mindig a vevő hibája – sokkal gyakrabban a webshop apró hiányosságai okozzák.
De a jó hír az, hogy ezek javíthatók.

Ha felismered ezeket a pontokat, és apránként fejleszted a webshopod, akkor:

  • több vásárlás fog befejeződni,

  • nő a bevételed,

  • és magabiztosabb vásárlói élményt tudsz nyújtani.

Szeretnéd megtudni, hogy a Te webshopod mennyire hatékony?

Vedd fel velem a kapcsolatot, és szívesen átnézem neked a webshopodat/weboldaladat!

Tekintsd meg további bejegyzéseinket is

5 jel, hogy ideje felújítani a weboldaladat

Egy modern, jól működő weboldal nem luxus, hanem alapfeltétel a sikeres online jelenléthez. Sokan azt gondolják, ha egyszer elkészült egy honlap, akkor az örökké megfelel – pedig a digitális világ...